DOĞU ANADOLU TURU 1 EYLÜL 2Gece 3Gün

3 GECE-4 GÜNDÜZ

Gece Tokat’tan hareket.

ERZURUM

1.GÜN: Sabah saatlerinde Erzurum’a varıyoruz. Rehberle buluştuktan sonra uygun bir yerde alacağımız kahvaltıdan sonra şehir turumuza başlıyoruz. Şehir merkezinde önce Erzurum Kalesi’ni ve içindeki Saat Kulesi’ni, sonra Çifte Minareli Medrese’yi, Üç Kümbetler’i , Yakutiye Medresesi, ve Lala Mustafa Paşa Ulu Cami Camii gezileri ardından Taşhan’da (Rüstem Paşa Bedesteni) ve Taş Mağazalarda hediyelik alış verişimizi yapıyoruz. Ardından Kurtuluş Savaşı’nda kahramanlıklara sahne olan Aziziye Tabyası’na çıkıyor, Gazi Ahmet Muhtar Paşa, Nene Hatun ile tüm şehitlerimizin ruhlarına Fatihalar gönderiyoruz. Cumhuriyet Caddesi’nde lüks bir lokantada öğle yemeğini( Cağ Kebabı tercih edilebilir) yedikten sonra Türkiye’nin 75 metrelik en büyük şelalesi olan Tortum Şelalesi’ni ve gölünü gördükten ve de fotoğraflarını çektikten sonra Narman’daki Peribacaları’nı ziyaret edip otelimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

KARS

2.GÜN: Otel de alacağımız kahvaltıdan sonra Kars’a hareket ediyoruz. Yol üzerindeki Hasan Kale’ye uğrayıp fotoğraf çekindikten sonra yola devam ediyoruz. Kars’a varınca ilk önce Kars Kalesi’ne çıkıyoruz. Şehrin panoramik fotoğraflarını çekip kalenin dibindeki Evliya Camisi’ni ziyaret ediyoruz. Kalenin dibindeki Lala Mustafa Paşa’nın 1579’da yaptırdığı Beylerbeyi Sarayı’nı gezdikten sonra sınıra yakın yerdeki Ani Harabeleri’ni ve Selçuklu Sarayı’nı gezip Çıldır Gölü kenarında fotoğraf çekiniyoruz. Dönüşte lüks bir lokantada öğle yemeği yiyoruz. Alışveriş için verilen serbest zamanda kaşar peynir almayı unutmuyoruz. Serbest zamanın ardından otele dönüş, akşam yemeği ve geceleme.

AĞRI/DOĞU BEYAZIT - VAN

3.GÜN: Otelde alacağımız kahvaltıdan sonra Kağızman üzerinden  Ağrı’ya geçiyoruz. Araçla yapılacak olan şehir turundan sonra Doğubayazıt’taki İshak Paşa Sarayı’nı geziyoruz. Dönüş yolunda Ağrı Dağı’nın önünde çekilen toplu fotoğraftan sonra dönüş için hareket ediyoruz.

Gece yolculuğundan sonra Van’a ulaşıyoruz. Rehberle buluştuktan sonra meşhur Van kahvaltısının tadına Bak Hele Bak’ta bakıyoruz. Şehir turuna başlıyoruz. Önce Hoşap Kalesi’ne sonra Çavuştepe Kalesi’ne Halime Hatun Türbesi ve Selçuklu Mezarlığına gidiyoruz.

Öğle yemeğini Van Gölü kıyısında alıyoruz. Oradan tekneyle Akdamar Adası’na gidiyoruz.Sanat şahaseri olan  kiliseyi geziyoruz.Şehre dönünce önce meşhur Van Kilimleri merkezine, ardından ünlü Savat Gümüşleri üretim merkezini geziyoruz. Akşamüzeri Van Kalesi’ne çıkıp güneşin batışını izliyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

VAN

4.GÜN: Otelde alacağımız kahvaltıdan sonra Van Kedisi Merkezi’ni geziyoruz. Ardından feribotla Tatvan’a geçiyoruz. Kısa şehir turundan sonra dünyanın 2. Büyük kalderası olan Van Nemrut Krater Gölü’ne aracımızla çıkıyoruz.Muhteşem manzarayı fotoğrafladıktan sonra dönüş yoluna geçiyoruz.

Bir başka GAZİTUR organizasyonunda buluşmak dileğiyle..

NOTLAR:

REHBER, TUR PROGRAMI AYNI KALMAK ŞARTIYLA ,GÜZERGAH DEĞİŞTİRME HAKKINA SAHİPTİR.